З питань комплектації груп та прийому дітей до ДНЗ працює комісія у складі:

Куртєва Л.А. - голова, зав. ДНЗ
Меньшова В.В. - сестра медична старша
Штепа Д.О.- голова батьківського комітету

Часи роботи: понеділок - 14.00 - 16.00

Прийом батьків з особистих питань:

П'ятниця - 8.00 - 12.00

телефон довіри: 49-01-41

Відповідно до пункту 6 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305, прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.


Діяльність дошкільного закладу

Дитячий садок виступає своєрідним посередником між вузьким родинним колом, з якого виходить малюк із незнайомим світом, до життя в якому йому належить прилучитися.

Протягом всього життя, незалежно від того, де вони живуть, сьогоднішні діти будуть зустрічатися зі змінами соціальними, політичними та змінами в оточенні, змінами в науці та промисловості. А тому нашому суспільству необхідні самостійні, практично умілі, творчі особистості, з розвиненим почуттям відповідальності, гідності.

Швидкі зміни, що відбуваються в навколишньому світі сьогодні, зумовлюють необхідність виховання в дітей бажання вчитися протягом всього життя, починаючи з перших років.


/Files/images/anmashki/752187995.gifСтворення умов для повноцінного, своєчасного і різнобічного розвитку дитини є основним завданням дошкільного закладу. Саме тому, ми і приділяємо значну увагу постійному вдосконаленню розвивального предметно-ігрового середовища. Вдала організація розвивального простору в груповій кімнаті стала основою для захоплюючого, змістовного життя та різнобічного розвитку вихованців нашого закладу.

Розвивальне середовище – комплекс психолого-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, які забезпечують рухові та пізнавальні потреби кожного вихованця дошкільного навчального закладу.

Облаштовуючи свої групи, ми прагнемо зробити їх затишними, приємними для перебування дітей. Отож, організовуючи для своїх вихованців життєвий простір у груповій кімнаті, враховували його значимість для становлення особистості. І насамперед визначили для себе, яким вимогам має відповідати предметно-ігрове середовище:

· надавати дитині свободу;

· створювати образ того чи іншого процесу;

· налаштовувати на позитивні емоції, добре впливати на

світосприйняття й самопочуття;

· бути зручним, інформованим;

· сприяти розвиткові природної цікавості до пізнання світу;

· забезпечувати гармонійні відносини між дитиною та навколишнім світом.

В кожному центрі є багато різноманітних матеріалів для використання ігор. Так у центрі мистецької діяльності знаходяться фарби, папір, ножиці, фломастери, крейда, шматочки різних матеріалів для склеювання та ліплення, багато природних матеріалів. Він стимулює розвиток творчості, вербального і невербального спілкування, слабкої та сильної моторики, інтелектуальних вмінь. Так вихователь Семенко І.П. - узагальнила досвід з теми: «Нетрадиційні підходи в розвитку творчих здібностей дитини через художню діяльність». ( Показники розвитку творчих здібностей дітей старшої групи ).

У центрі математики (або маніпулятивних ігор) містяться матеріали, які діти можуть брати окремо і складати їх. Ігри, які допомагають дітям рахувати, розкладати по категоріям, створювати власні ігри і розвивати навички мовлення. Тут також розвиваються суспільні навички через спільну роботу, обговорення та розв’язання проблем. Помітно зросли пізнавальні здібності (пам’ять, мислення, увага ).

Науково – дослідницький центр педагоги ДНЗ використовують для прямого відображення цікавості дітей до явищ природи і фізичних об’єктів. Через матеріали цього центру знайомлять дітей з такими фізичними властивостями, як: магнетизм, вологість, закон гравітації. Навчання відбувається через природничі науки, коли діти досліджують світ: дерева, тварин, птахів, тощо. Роль вихователя полягає в підсиленні наукового процесу. Вихователі замінюють матеріали в ценрах діяльності протягом всього року, щоб вони були цікавими і підходили до інтересів і рівня розвитку дітей. Таким чином кожний центр – це лабораторія для ініціативи, творчості дітей.

Ми помітили, що під час роботи в центрах у дітей виникають питання, а пошук відповідей на них розвиває інтелектуальні здібності. Тут є стільки всього того, що хочеться бачити, нюхати, до чого торкатися, чим зацікавитися, що діти невимушено починають слухати й говорити про це, таким чином розвиваються уява та творчі здібності, мова дитини.

Як вище зазначено, перехід на роботу за цією програмою потребував перебудови структури всього учбового процесу. Але ці зусилля варті того. Вже на перших етапах педагоги відчули бажання самим знати якомога більше з тієї теми, над якою працюють разом з дітьми. Це змусило їх звернутися до енциклопедичних знань, перечитувати спеціальну літературу, щоб впевнено підійти до теми, яку вивчають. А коли почали виявляти інтерес до всього нового, що з’являлося у групі, то енергії дітей до навчання, пізнання нового, що виражається у розмовах дітей, спілкуванні – не було кінця. Навіть сумні діти від перебування у центрах відчувають комфорт і у них піднімається настрій.

Кожний центр діяльності ми чітко позначили, там є інформація для батьків про те, що діти будуть вивчати у ньому. Таким чином вважаємо, що створення розвиваючого середовища є дуже важливою справою для сьогоднішніх дітей.

Унікальною особливістю програми «Крок за кроком» є підвищена увага до залучення сім’ї. Ми знаємо, що сім’ї справляють найбільший вплив на своїх дітей, (і негативний також). Отже, сім’я має грати вирішальну роль у процесі здобуття дитиною дошкільної освіти, тому ми постійно заохочуємо батьків до надання допомоги в розвитку навчального процесу. Ми намагаємося залучити сім’ї до всіх аспектів програми. Коли батьки помітили, що їх діти виявляють знання навіть не притаманні дошкільному віку дитини, коли вони постійно вдома запитують їх про щось, або потребують виконати разом з ними цікаве завдання, або знайти відповідь на питання, то це змусило батьків бути нашими партнерами, щоб забезпечити максимальну підтримку в роботі щодо задоволення потреб дітей, які виникли у процесі навчання. Батьки відмічають високий рівень комунікативності у дітей, вміння відстоювати свою точку зору. Спочатку, коли ми провели перші батьківські збори, де ознайомили з програмою « Крок за кроком », ми не відчули з боку батьків бажання допомагати нам, але не було і заперечень. І лише пізніше, коли почали з’являтися перші ростки наших зусиль – ми відчули задоволення батьків. І тепер вони підтримують нас і діляться з нами своїми інтересами і талантами. Досвід вихователя Саржан Тетяни Валентинівни - з морально – етичного виховання дітей: допомагає вихователям налагодити з батьками партнерські стосунки і разом вирішувати поставлені задачі.


Ми використовуємо різні форми роботи з батьками:

- батьківські збори;

- відвідування сім’ї;

- проведення різних свят, ранків за участю батьків;

- проведення батьками окремих занять з дітьми, приготування їжі (виготовлення саморобок, годівниць для птахів тощо);

- походи в природу;

- «Пошта» - листи до батьків, газети для батьків;

- бесіди за круглим столом;

- привітання письмове, запрошення;

- святкування днів народження дітей;

- проведення конкурсів, змагань «Тато, мама, я – спортивна сім’я».

У нас є батьківський дорадчий комітет, куди входять по одному представнику з кожної групи. Ця група людей допомагає нам обговорювати та вирішувати наші проблеми, спрямовані на розробку та реалізацію програми. Ми дуже вдячні їм за це. За допомогою батьків ми створили в ДНЗ динамічні навчально-ігрові центри «Космос», «Пустеля», «Підводне диво», «Казкова країна», «Південь-північ».

Проведення занять, розваг, гурткової роботи з дітьми в цих кімнатах – викликає у дітей емоції, бажання пізнати нове із життя мешканців пустелі, чи морського дна, а пошук відповідей на запитання розвиває інтелектуальні здібності дітей. Подорож до Північного полюсу, чи в ліс, або джунглі – це не просто фізкультурне заняття, а цікавий сюжет з пригодами, який діти залюбки реалізують. В оформленні спортивної зали, вищезазначених кімнат вдало підібрано кольори та композиційні рішення.

Центри несуть багатий потенціал для розвитку дітей, насамперед емоційний. А емоції – це засіб для стимулювання обміну думками. Тут оживає уява. Ці відчуття настільки сильні, що діти навіть з вадами мови, намагаються жваво розповісти про те що вони бачили, що робили там. Це місце багатьох цікавих занять, воно сприяє всебічному розвитку дітей.

Відверто зазначимо, що починати роботу за програмою було важко. Ми з хвилюванням очікували перших результатів роботи. І коли ми побачили, що навчальний процес задовольняє потреби кожної дитини в діяльності та відпочинку, коли обрані види діяльності дають змогу кожній дитині досягти успіху, коли це викликає задоволення з боку батьків, – зрозуміли: – що ми на вірному шляху.

Творчі поїздки до Бердянська, Києва з метою переймання досвіду роботи дошкільних закладів, що вже працювали за цією програмою, нам дуже допомогли. І зараз ми можемо вже говорити про свій, хоч і малий, але досвід роботи за програмою «Крок за кроком». Головне наше надбання – це підготовка дітей до школи зі сформованим ставленням до особистих сильних і слабких сторін кожної дитини, з умінням взаємодіяти з дорослими, іншими дітьми. Вони мають своє власне розуміння світу, починають розуміти те, що відбувається навколо них, синтезувати новий досвід, з тим, що вони придбали в дитячому садку. Це підтверджується і вчителями початкової школи № 2, куди йдуть 90% наших випускників.


Дошкільний навчальний заклад № 8 «Зірочка» забезпечено всім необхідним, сучасним, в ньому створені всі умови для повноцінного виховання і розвитку дітей. Але відомо, що запропонувати дітям різноманітні матеріали та створити умови - цього недостатньо. Важливо, наскільки емоційно комфортно буде відчувати себе дитина в цьому предметному середовищі, чому і як її тут навчать, чи захоче та зможе вона освоїти цей світ. Велика відповідальність в цьому лягає на плечі педагогів, які душею і серцем вболівають за мікроклімат в дитячому садку та за його маленьких мешканців. Це високо кваліфіковані педагоги, що працюють із дітьми.


З метою урахування вікових особливостей дітей, в закладі створені вікові групи.

У 2021/2022 навчальному році з 10 груп у дитячому садку працюють:

- 2 групи І молодшого віку (від 2 до 3 років);

- 2 групи ІІ молодшого віку (від 3 до 4 років);

- 2 групи середнього віку (від 4 до 5 років);

- 2 групи старшого віку (від 5 до 6 років);

- 1 інклюзивна група (молодшого та середнього віку)

- 1 логопедична група (середнього та старшого віку).

Позитивний досвід роботи за програмою «Крок за кроком» ми перенесли у програми «Дитина», "Оберіг" та успішно продовжуємо цю роботу.

Летять дні, минають роки, але дитячий садочок «Зірочка» завжди був чудо домом радості і дитинства. Кожного року з його стін виходять у шкільний світ близько п’ятдесяти вихованців. І кожен з них зберіг з тих дитячих років теплий і солодкий спомин про найкращі роки серед перших друзів, викохав у своєму серці зерна першого життєвого досвіду, любові та взаємоповаги.

Кiлькiсть переглядiв: 866

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.